4. SEO Contentoptimalisatie

Als je jouw producten online verkoopt, is het van groot belang dat je zo hoog mogelijk verschijnt in de zoekresultaten van Google* en op/bij de marketplace. Een cruciale factor hiervoor zijn de SEO productomschrijvingen.

Door heldere, volledige en waardevolle omschrijvingen te creëren voor jouw producten, waarin relevante zoektermen zijn verwerkt om je SEO-score te optimaliseren, vergroot je de kans dat klanten jouw product vinden en kiezen. Bovendien waarderen klanten het enorm wanneer de productomschrijving correct en compleet is, met informatie zoals de doelgroep, beschikbare kleuren, afmetingen, materialen, productmogelijkheden en eventuele instructies. Dit verhoogt direct je conversie (het aantal verkopen ten opzichte van het aantal bezoekers) en minimaliseert retouren doordat kopers precies weten wat ze kunnen verwachten.

Als je al productomschrijvingen hebt, kunnen wij deze controleren op volledigheid en SEO en indien nodig herschrijven.

Daarnaast bieden we aanvullende communicatiediensten, zoals het beheer van jouw bedrijfspagina’s op social media, het creëren van extra content, het opzetten van een blog voor jouw website of het uitvoeren van een social media campagne. Samen zorgen we ervoor dat niemand om jouw producten op bol.com/Amazon heen kan!

Lees ook onze blog voor tips, tricks en trends op het gebied van e-commerce en succesvol verkopen via bol.com.

* Het belang van Google wordt nog vaak onderschat bij verkopen via Marketplaces. Als jouw producten goed scoren bij de Marketplace zullen deze echter ook eerder bij Google naar voren komen. Dit is dan weliswaar de link naar de Marketplace, maar wel een direct verkooplink. Investeren in goede content loont!

In de vierde stap in het starten met verkopen via bol.com / Amazon, worden er heldere, complete en waardevolle SEO productomschrijvingen gemaakt voor al jouw producten, waardoor ze online beter zichtbaar zijn, sneller gevonden worden en de klant alle relevante informatie te weten komt.

SEO optimalisatie Bol.com en Amazon

  1. Geoptimaliseerde producttitels: Een van de belangrijkste elementen voor SEO op Bol.com en Amazon is een goed geoptimaliseerde producttitel.
  2. Productbeschrijvingen: Naast de titel is de productbeschrijving een essentieel onderdeel van de SEO.
  3. Zoekwoordenonderzoek: Voordat we beginnen met het optimaliseren van je productpagina’s, is het belangrijk om onderzoek te doen naar relevante zoekwoorden die potentiële kopers mogelijk gebruiken bij het zoeken naar producten op Bol.com en Amazon.
  4. Bullet points en kenmerken: Op zowel Bol.com als Amazon kun je gebruik maken van bullet points of kenmerken om de belangrijkste eigenschappen van je product te benadrukken. Dit maakt de informatie overzichtelijk en aantrekkelijk voor potentiële kopers.
  5. Afbeeldingen en video’s: Visuele content speelt een belangrijke rol in de besluitvorming van potentiële kopers.
  6. Klantrecensies en beoordelingen: Positieve klantrecensies en beoordelingen hebben niet alleen invloed op het koopgedrag van potentiële kopers, maar kunnen ook bijdragen aan een betere ranking in de zoekresultaten.

 

Belangrijk! SEO op Bol.com en Amazon is een doorlopend proces. Het vereist voortdurende monitoring, optimalisatie en het bijhouden van veranderingen in de algoritmes van de marketplaces. Door strategisch gebruik te maken van relevante zoekwoorden, het bieden van waardevolle informatie en het opbouwen van positieve beoordelingen, kun je je zichtbaarheid vergroten en je kansen op verkoopsucces op deze platforms optimaliseren.